L’empresa s’encarregarà de la construcció i gestió dels habitatges mentre duri la cessió i, posteriorment, passaran a formar part del parc públic gestionat per la Generalitat de Catalunya • L’operació s’inclou dins el Pla 50.000, que té per objectiu ampliar el parc públic d’habitatge
L’Institut Català del Sòl, INCASÒL, i Metropolitan House han firmat el dret de superfície que permetrà a l’empresa la construcció i gestió de 324 habitatges de protecció oficial. Els habitatges es construiran a les parcel·les 5, 8 i 11 de l’ARE Montesa, a Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat) i estaran disponibles l’any 2028.
Els 324 habitatges es construiran en tres edificis de 156, 70 i 98 habitatges, que tindran dues o tres habitacions. El projecte presentat per Metropolitan House compta, a més, amb incloure espais comuns exteriors i interiors, de manera que s’afavoreixi la relació entre els veïns. A més, també complirà amb criteris d’eficiència energètica.
L’empresa preveu començar les obres enguany i invertir-hi més de 60 milions d’euros, que recuperarà amb els imports del lloguer assequible que recapti durant els 75 anys que durarà la cessió. D’aquesta manera, es garanteix la solvència econòmica del projecte.
Metropolitan House és una empresa amb una àmplia experiència en el mercat de l’habitatge en règim de lloguer i en cooperatives. Sobretot, han treballat a l’àrea metropolitana de Barcelona, que té un mercat molt tensionat.
L’ARE Montesa: un gran eixample residencial
L’ARE Montesa se situa en un antic sòl industrial d’Esplugues de Llobregat, on s’ha projectat la creació de més de 2.000 habitatges, dels quals més de la meitat seran de protecció oficial. Amb 11 hectàrees de superfície, l’ARE Montesa és una de les principals àrees de desenvolupament d’habitatge de l’àrea metropolitana de Barcelona, on el mercat està tensionat i el sòl és escàs.
En aquest espai també es distribuiran 26.800 m2 de zones verdes, que serviran com a connectors dels espais i permetran esponjar el planejament, oferint una millor qualitat de vida.
Aquests 324 habitatges s’inclouen dins el Pla 50.000, que treballa per a ampliar el parc públic d’habitatge de la manera més ràpida possible, explorant diverses vies com la promoció directa, la compra d’habitatges o la cessió de sòl per a promoció privada d’habitatge assequible.